binbir gece

binbir gece
Binbir Gece yeni sezon bolumleriyle 11 Eylul Sali aksami ekranlara donuyor..

24 Ağustos 2007 Cuma

Bergüzar Gökçe Korel (Şehrazat Evliyaoğlu)




Bergüzar Gökçe Korel namıdeğer Şehrazat, 1982 yılı İstanbul doğumludur. Yıldız Koleji'ni bitirdikten sonra Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro bölümüne girdi. Üniversite yaşantısından önce profesyonel kulüplerde voleybol da oynadı.
Okul hayatı esnasında bir çok oyun ve kısa filmde rol aldı. Devlet Tiyatrosu Kuvay-i Milliye oyununda da yardımcı oyuncu olarak yer alan Bergüzar Korel, bir süre Nicole Kidman ve Tom Hanks'in oyuncu koçluğunu yapan Susan Boston ile çalıştı ve Özay Fecht'in yöneticliğindeki çalışmalara katıldı. Bildiği yabancı dil: İngilizce Hobileri: kickbox, piano çalmak ve voleybol oynamak, binicilik, buz pateni, yüzme, fotoğraf çekmek. Çalışma alanları: Sinema, TV, tiyatro, reklam, dublaj Bergüzar Korel'in, kendisinden yedi yaş büyük bir ablası bulunuyor.Ablası şu an evli ve Amerika’da yaşıyor. Çocukluğunun en güzel yılları Ulus’ta geçen sanatçı, içinde meyve ağaçları bulunan büyük bir sitede büyümüş. Ağaçların tepesinden inmediğini belirten Şehrazat. Küçükkken başta kirpi olmak üzere bir çok hayvan beslemiş. Voleybol geçmişi bulunan Şehrazat, piyano eğitimi almış, buz pateni yapmış ve dans eğitimi almış. 4 yaşına kadar çok yemek yemesi nedeniyle kilolu olan Şehrazat, ilkokul yıllarında zayıflamış.Arkadaşları bu zayıflığı nedeniyle çiroz lakabını takmışlar.

Bergüzar Korel Röportajı

Teklif nasil geldi, sonrasinda neler yasadiniz, bu sureci anlatabilir misiniz?

BERGÜZAR KOREL: Halit Ergenc benim cok yakin arkadasimdir. Mutsuz oldugum bir aksam onu aradim ve "Evdeyim, mutsuzum, gelecege yonelik kaygilarim var, ne yapmam gerektigini bilmiyorum" diye dert yandim. O da bana, "Ben seni Ayse Barim’la tanistirayim.O seni yonlendirir" dedi ve beni Ayse’yle tanistirdi. Ayse’ye soyledigim ilk sey, "TMC ile calismak istiyorum" oldu ve biz calismaya basladik. Bir gun arkadaslarimla otururken, eskiden bagli oldugum ajanstan bir telefon geldi. Bana "TMC bir diziye basliyor. Seninle gorusmek istiyor" dediler. O sirada Ayse’nin de ikinci hattan aradigini gordum. Meger o da beni "TMC ile su gun su saatte rendevumuz var" diye ariyormus. İnanilir gibi degildi. TMC’ye gittim, Erol Avci ile tanistim. Ve hic dusunmeden "Binbir Gece"yi kabul ettim. O zaman Halit’in oynayacagi kesin degildi. Aylar sonra Halit de bu teklifi kabul etti. O surec cok acayipti yani.

Peki senaryoyu ilk okudugunuzda tepkiniz ne oldu?

BERGÜZAR KOREL:Senaryo elime gecmeden once Erol Avci bana projeden soz etti. Hikayeyi anlatti. Sonra da "Bak Berguzar, bu cok buyuk bir is. Hayatin degisecek. Sokakta insanlar sana sorular sorucak. Cok sey konusulacak. Bu hikaye cok tartisilacak ve sen de icinde olacaksin" dedi. Ben hepsine hazirlikliydim. Senaryoyu ilk okudugumda ise "Eyvah, ben ne yapacagim" dedim. Endiselerim oldu acikcasi...

Ne korkuttu sizi?

BERGÜZAR KOREL:Sehrazat cok zor bir rol. Onunla birkac benzerligimizin disinda hicbir ortak yanimiz yoktu. O sacini topluyor, ben de toplu gezerim. Benim babam kanserden vefat etti, o da babasini kanserden kaybetmis. Butun benzerligimiz buydu. Dolayisiyla bu role cok siki calisarak hazirlanmam gerekiyordu. Endiselerim ise sunlardi; bir kere Sehrazat bir anne. Ustelik oglu losemi hastasi ve ben 24 yasindayim. Evet cok cocuksu olmama ragmen cok da anac ruhlu biriyimdir ama evlat sevgisi bambaska. Onu yansitip yansitamayacagimi dusundum. Ben daha guleryuzluyumdur, Sehrazat ise asik suratli. Benim icim daha genc, 24 yasindaki genc kiz gibi yasiyorum. Sehrazat gibi yasamiyorum. O yuzden bunlar beni cok sasirtti ve urkuttu. Ama uzun bir hazirlik donemi gecirdim.

Nasil hazirlandiniz?

BERGÜZAR KOREL:İlk olarak yalnizligi anlayabilmek icin annemle oturdugum evden ayrilarak tek basima kiralik bir eve gectim. Benim oyuncu kocum Ayla Algan. Kendisiyle iki-uc ay boyunca Sehrazat’i calistik. Sehrazat nasil oturur, bir mimar olarak projeyi nasil anlatir, taki takar mi, takarsa nasil bir sey takar, hangi yemekleri sever, nasil giyinir, saci nasil olur gibi yuzlerce detay uzerine calismaya, tekrar yapmaya basladik. İnsanlarin Sehrazat’a bu kadar inanmasinin, bu kadar benimsemesinin sebebi bu yuzdendir.

Ya 150 bin dolarlik ahlaksiz teklife gelirsek... Senaryonun bu bolumu neler yasatti size?

BERGÜZAR KOREL:Senaryonun bu bolumunu defalarca okudum. Cok uykusuz geceler gecirdim. Ama insanlarin bana sundugu bu sansi geri ceviremezdim. Erol Avci ve yonetmenimiz Kudret Sabanci’ya guvendim. Cunku onlar cok kaliteli is yapan, tecrubeli insanlardi. Sonunda korkularim yerini mutluluga birakti. Cunku onlar hicbir zaman Sehrazat’in kadinligini gostermediler. Onemli olan bir sey vardi; Sehrazat bunu cocugu icin yapiyordu. Orada Berguzar yoktu, Sehrazat vardi. Her sey olmasi gerektigi gibi islendi.

O sahnenin cekimi zorladi mi sizi?

BERGÜZAR KOREL:O sahneyi nasil cektigimi bir bilseniz... Hani Onur’un, Sehrazat’in 150 bin dolar borc istemesine karsilik bir gece beraberlik teklif etmesi ve Sehrazat’in merdivenlerdeki aglama sahnesi var ya, iste o sahneler cok agir gecti. Sahne bitti ama ben merdivenlerden kalkamadim. 20 dakika boyunca aglamaya devam ettim. Ayla (Algan) Abla geldi, beni kaldirdi ve bir odaya goturerek sakinlestirmeye calisti. Cok acayip etkilenmistim Sehrazat’in o durumundan.

Bu zor durumda Berguzar Korel olsa ne yapardi?

BERGÜZAR KOREL:Bu Sehrazat’in hikayesi... Sehrazat soylemesi gerekeni soyledi ve yapmasi gerekeni yapti. "Yanlis yapti" diyenler cikabilir. Ama ben soyle dusunuyorum; ortada bir cocuk, bir evlat var. Ben bu duyguyu bilmiyorum ama benim de 5 yasinda bir yegenim var. Evladim olsa ancak bu kadar sevebilirim. Yani yegenime cok duskunum. Onun kilina zarar gelmesine dayanamam. Dolayisiyla benim, onun icin yapamayacagim sey yoktur. Sehrazat her seyi denedi. İnsanlari aradi, iki kez kayinpederine gitti, bankaya gitti, sirketten borc istedi; olmadi! İnsanlar sunu soyledi; Neden cocugunun hastaligini soylemedi... O zaman bu dizi olmazdi. Sunu da unutmayalim ki, boyle cok hikaye var. Kimisi bu teklifi kabul etmistir, kimisi etmemistir, kimisi cocugunu soylemistir. "Binbir Gece"nin hikayesinde soylememek tercih edilmis, hikaye bunun uzerine kurulmustur.

Sehrazat’i izlerken begeniyor musunuz kendinizi?

BERGÜZAR KOREL:Dizinin butun tekrarlarini izliyorum. Kendime bakiyorum, inceliyorum ve elestirilecek taraflar buluyorum.

Herkes bayiliyor size. Ne kusur buluyorsunuz kendinizde?

BERGÜZAR KOREL:Kambur durusumu sevmiyorum. Bazen vucut dilimi elestiriyorum. Sehrazat’in Berguzar’a kactigini dusunuyorum...

Sehrazat cok disi bir kadin... Ama Berguzar kucucuk bir cocuk gibi...

BERGÜZAR KOREL:Ben hicbir zaman disi Berguzar olamadim. Su anda da oyle degilim. Konservatuvardaki erkek arkadaslarim hicbir zaman beni "kadin" olarak gormezdi. Bir anda gelisim gosterdigim icin kucuklugumden itibaren bu gelisimi, degisimi saklamak istedim. Bu daha sonra bir zirh haline geldi. Bu yuzden de hep insanlarla arkadas oldum. Asik oldum, sevgilim oldu, ama o iliskimde bile disi Berguzar olamadim. Kucuk bir kiz cocugu gibiyim, evet... Bundan da rahatsiz degilim.

Berguzar icin bir sey diyemem ama emin olun erkekler Sehrazat’i begeniyor

BERGÜZAR KOREL:Daha bir seyin farkinda degilim. Set ile ev arasinda gecen bir yasantim var. Disari acilmadim. Acikcasi acilmayi da pek dusunmuyorum. Ben dogalligi seviyorum. Cok makyaj yapmam, sacimin rengini degistirmem. Sehrazat da oyle bir kadin. Belki bu dogallik begenildi.

Belki biliyorsunuzdur, sizi yeni "Sultan" ilan ettiler?

BERGÜZAR KOREL: Bu benim haddim degil. Daha cok yol katetmem gerek. Ben kendimden memnun olmayan biriyim. Hirsli degilimdir ama daha iyi olmak isterim. En korktugum sey bir gun cepten yemeye baslamaktir. Duygularimi yitirmekten cok korkarim. İcimde acayip korkular yasiyorum. İs cok sevildi, insanlar benim icin cok guzel seyler soyluyor, bunlar cok guzel. Buradan herkese tesekkur ediyorum. Benim icim cok doluydu. Sadece oynamak istiyordum. Cunku icimde disari cikarmak istedigim o kadar cok sey vardi ki... Cok iyi bir ekiple bir araya geldik ve bunlar disari cikti.

İki haftada sohret oldunuz... Neler degisti hayatinizda?

BERGÜZAR KOREL:Tek bir sey degisti, o da artik zamanimin olmamasi... Degerlerimin, arkadas iliskilerimin degismeyecegine yurekten inaniyorum. Benden cok soz ediliyor olmasi guzel, ancak hayatim ayni. Besiktas’a gidip alisverisini yapan Berguzar’im yine... Beni en mutlu eden sey, insanlarin "Biz seni cok sevdik, bu isi, Sehrazat’i cok sevdik" diye geliyor olmasi. Bu beni daha cesaretlendiriyor. Cunku butun bu sozler bana korkmamam gerektigini, bir seyleri basardigimi hissettiriyor. Keske bugunleri babacigim da gorebilseydi. Gurur duyardi benimle.

BERGÜZAR KOREL:Halit, benim annem ve babamla "Zeybek Atesi" adli projede oynadi. Kendisini konservatuvardan ve AKM’den de taniyordum, ama tanisikligimiz ailem sayesinde olmustur. Halit, basim sikistiginda arayabilecegim, bir derdim oldugunda "Halit ben ne yapacagim" diyebilecegim bir arkadasimdir, o kadar. Evet onunla iliskimiz arkadaslik cercevesinde cok ozeldir. Bir sevgilim ise yok. Temposu yuksek olan bir meslegim var. Ama "İsim her seyden onemli" diyenlerden de asla degilim. Hatta olmasi gereken zamanda bir aile kurmak bile istiyorum. Yapmam gereken cok sey var ama ben genc anne olmak istiyorum. Sehrazat’i oynadiktan sonra bu duygum daha da artti.

BERGÜZAR KOREL:Dizinin ileriki bolumlerinde neler olacagini hic bilmiyorum. Sadece 6’nci bolume kadar olanini biliyorum. Yani Onur, Sehrazat’in cocugu oldugunu ogrenecek mi, inanin benim de fikrim yok. Bildigim bir sey var ki, Sehrazat’in hayati cok aglatacak. Mutlu olacak mi bilmiyorum ama ben mutlu olmasini istiyorum. Su an Sehrazat benim iligime, kemigime kadar isledi. Cekim bitiyor, eve gidiyorum, hálá Sehrazat’i yasiyorum. Ben oyuncu olarak bunu hissediyorsam, seyircinin bir sonraki bolumde ne olacagini merak etmesi cok normal...

BERGÜZAR KOREL:"Oyunculuk icin her sey yaparim" diyemeyecegim. Benim bir durusum, hayat tarzim var. Bu hayat tarzimin disina cikmak niyetinde degilim, bu yapida olan birisi de degilim. Ben konservatuvar yillarimdaki gibi mutlu yasamak, babam varmis gibi guvende olmak istiyorum. Zaten hayatimi da babam varmis gibi surduruyorum.


KAYNAK: HÜRRİYET

Hiç yorum yok: